MOVING MINDFULLY

Ons lichaam bewegen terwijl we onze geest stil houden

At Ninepine, we’re all about the combination of movement (physical activity) and mindfulness as a way to enhance our quality of life. No matter your activity of choice, whether it's yoga, gym workouts, CrossFit, triathlons, runs or hikes in the forrest, we want to encourage the world to get moving. 

We are also firm believers  that "our lives are what our thoughts make it". Training our minds is equally as important as training our physical bodies.  Practising meditation, gratitude,  and self-awareness are just a few ways we can enrich our everyday lives and relationships.

Geboren in Stockholm met roots in Sydney

Ninepine was born in Stockholm, Sweden but our roots stem from as far as Sydney, Australia. We’re relentlessly striving to make the best technical activewear and apparel to encourage you to move and stay mindful.  

Al onze artikelen hebben we gemaakt samen met yogi's, mensen die naar de sportschool gaan, crossfitters en mensen die dagelijks trainen met zowel prestatie als mode in het achterhoofd.

With a nod to our Nordic heritage, we are guided by a utilitarian, minimalist, timeless and modern design ethos. We are not so much about seasons, patterns or an endless catalogue. We're dedicated to a "less but better" approach, as we focus on pieces that have high functionality and transcend trends. Ninepine is not exclusively for the gym, studio, shala, or CrossFit box, but also for the Sunday brunch, Netflix evenings and the everyday moments. 

Voor elke geplaatste bestelling planten we namens onze klanten een boom in de Great Rift Valley en aan de noordkust van Kenia, in samenwerking met Eden Reforestation Projects en lokale gemeenschappen. De herbebossingsinspanning omvat niet alleen het planten van afromontane soorten in het Kijabe-bos, maar ook mangrove- en kustbossoorten
aan de noordkust (bekijk onze duurzaamheidspagina voor meer informatie).

De Ninepine Sutra's (waarden)

Onze stappen voor een goed leven

#1 Investeer vooral in je "gezondheid"

Zorgen voor jezelf en je gezondheid zou misschien wel je hoogste prioriteit moeten zijn. Het is belangrijk om een 360 graden beeld te krijgen van je eigen "gezondheid", omdat we vaak bezig zijn met alleen het lichamelijke aspect. Dit zijn de 4 componenten van gezondheid waar we ons echt op richten:

Lichamelijke gezondheid – taking care of your body (exercise and diet)

Emotionele en mentale gezondheid – being able to deal with demands of life, managing stress, anxiety etc.

Sociale gezondheid – having great relationships and interacting with others

Cognitieve gezondheid – keeping your brain sharp

Je kunt veel dingen doen voor deze 4 componenten om te investeren in je "gezondheid". Het is bijvoorbeeld aangetoond dat yoga en meditatie wonderen doen voor de emotionele gezondheid, terwijl lekker eten met vrienden een enorme impact heeft op je sociale gezondheid.

#2 Verover jezelf en je zal je wereld veroveren

De gelukkigste mensen die we ooit hebben ontmoet, hebben zich altijd gericht op het evalueren en verbeteren van zichzelf. De ongelukkige mensen zijn meestal de mensen die zichzelf constant met anderen aan het vergelijken zijn.

Roosevelt zei ooit dat "vergelijking de dief van vreugde is" en we zijn het daar volkomen mee eens. We zijn allemaal onder verschillende omstandigheden geboren, hebben verschillende lichamen, uitgangspunten etc. dus vergelijken lijkt heel normaal te zijn. Waarom zou je je begin vergelijken met het midden van een ander? We geven toe dat het eenvoudiger gezegd is dan gedaan, maar bewustwording is de eerste stap.

De enige persoon die je moet proberen beter te zijn dan wie je gisteren was. Door jezelf te veroveren kun je je wereld veroveren.

#3 Omarm lichamelijke beweging voor een hogere kwaliteit van leven

Focus je op de gezondheids- en levensvoordelen van lichamelijke beweging in plaats van alleen op de weegschaal te gaan staan. De wetenschap is er, lichamelijke beweging speelt een belangrijke rol in het verbeteren van de kwaliteit en het verlengen van je leven.

Het is bewezen dat slechts 30 minuten lichaamsbeweging per dag hartaandoeningen, diabetes, depressie en bepaalde vormen van kanker (met name borst- en darmkanker) kan tegengaan. Het is ook zeer goed voor je geest.

Lichamelijke beweging kan je helpen om stress onder controle te krijgen en houden, je humeur te verbeteren en je hersenen scherp te houden, vooral als je ouder wordt.

Wij zijn van mening dat een goed afgeronde oefening uit 4 componenten bestaat: aërobe/cardio-oefening, krachttraining, flexibiliteitstraining en balansoefeningen. Al deze componenten zullen je lichaam op verschillende manieren goed doen.

#4 Maak het oncomfortabele comfortabel

We weten dat het eng is om buiten je "comfortzone" te treden, maar nogmaals, geweldige dingen of groei zijn nog nooit voortgekomen uit veilig in "de comfortzone" blijven. Hoewel we er geen voorstander van zijn om gekke of gevaarlijke activiteiten te doen, moedigen we je aan om die dingen die 'spannender' zijn te proberen, maar op een meer systematische manier.

For example, I use to be terrified of public speaking. But I read books, took a few courses and practiced a lot in empty rooms - now it's a honed skill. The same goes for starting a company like Ninepine, there is a lot that we do not know but we put ourselves out there, ask a lot of questions and after a while,  we realise that we' have learnt so much about topics that were previously alien to us .

#5 Focus op impact

What are your priorities in life? What actions can you do today to help you achieve this life? 

We vinden het erg handig om gebruik te maken van de 80/20-regel van Pareto (die stelt dat 80% van de resultaten uit 20% van je acties komt) om jezelf vragen te stellen zoals:

Waar besteed ik 20% van mijn tijd aan dat mij 80% van mijn geluk oplevert?

Wie zijn de 20% van de mensen met wie ik een hechte band heb die mij het gelukkigst maken?

Misschien wordt het eens tijd om meer tijd en moeite te besteden aan dingen waar je echt blij van wordt en die je intrinsiek voeden

Dutch
Dutch